Collecteren
Als u een collecte of inzamelactie wilt houden, moet u een vergunning bij de gemeente aanvragen. Dit heet een collectevergunning. U moet een collectevergunning minimaal 4 weken voor het begin van de collecte aanvragen.
Bij de beoordeling van een aanvraag letten wij op:
- Het doel van de inzameling.
- Uw organisatie.
- Wanneer u wilt collecteren.
Als u een inzameling doet in besloten kring, hoeft u geen vergunning aan te vragen.
Wat zijn de voorwaarden?
- Een collecte mag plaatsvinden van maandag tot en met zaterdag (dus niet op zondag).
- U gebruikt verzegelde collectebussen.
- U kunt tijdens het collecteren een kopie van de vergunning en uw identiteitsbewijs laten zien.
- U geeft de collecteopbrengst aan ons door.
- Een afgegeven vergunning is maximaal 1 week geldig.
Wat kost een collectevergunning?
Een collectevergunning kost € 28,85. U hoeft dit bedrag alleen te betalen als de vergunning wordt verleend.
Een collectevergunning aanvragen
Kan met het volgende formulier:
Vergunning aanvragen Log in met eHerkenning of DigiD.
Wilt u de vergunning liever schriftelijk aanvragen? Download dan het formulier Collectevergunning aanvragen (pdf, 109Kb). Vul het formulier in en stuur het naar ons op.
Welke gegevens moet u aanleveren bij uw aanvraag?
- De locaties waar wordt gecollecteerd.
- De begin- en einddatum van de collecte.
Wat doen wij met uw aanvraag?
- Wij bekijken of u alle gegevens heeft ingevuld.
- Als er gegevens missen, vragen wij u om uw aanvraag aan te vullen met de ontbrekende gegevens.
- Doet u dit niet, dan is uw aanvraag niet-ontvankelijk en nemen wij uw aanvraag niet in behandeling.
- Wij toetsen uw (volledige) aanvraag aan de Algemene plaatselijke verordening.
- Wij nemen binnen 8 weken een beslissing. Deze termijn kunnen wij eenmalig verlengen met maximaal 8 weken.
- U ontvangt deze beslissing schriftelijk van ons.
Bent u het niet eens met onze beslissing?
Dan kunt u bezwaar maken. Wij bekijken de zaak dan opnieuw. Wij moeten uw bezwaarschrift binnen 6 weken hebben na de verzenddatum op onze brief. In het bezwaarschrift staan: de datum, uw naam en adres, uw handtekening, met welk besluit u het niet eens bent en waarom. Voor meer informatie: www.heerde.nl/bezwaar.