Uittreksel burgerlijke stand
Gemeenten leggen belangrijke gebeurtenissen in een mensenleven vast in hun burgerlijke stand. Als u een geboorte, overlijden, huwelijk, scheiding of partnerregistratie schriftelijk wilt bewijzen, heeft u een uittreksel uit de burgerlijke stand nodig.
U vraagt het uittreksel aan bij de gemeente waar de betreffende gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Bij de gemeente Heerde kunt u het uittreksel online of op het gemeentekantoor aanvragen.
Log in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord. U kunt betalen via iDEAL of een creditcard (Visa of Mastercard).
Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een afschrift burgerlijke stand zakelijk aanvragen met eHerkenning.
Uittreksel online aanvragen voor bedrijven
Na het online aanvragen wordt uw uittreksel binnen enkele werkdagen verstuurd naar het adres waar u volgens de basisregistratie personen staat ingeschreven.
Wat kost een uittreksel?
Een uittreksel kost € 16,60.
Van welke akten kunt u een uittreksel opvragen?
- Geboorteakte
- Overlijdensakte
- Huwelijksakte
- Echtscheidingsakte
- Akte van partnerschapsregistratie
- Akte van beëindiging partnerschap
Wilt u het uittreksel aanvragen bij de balie in het gemeentekantoor?
Maak dan hieronder online een afspraak.
Heeft u een afspraak gemaakt om het uittreksel aan te vragen aan de balie van het gemeentekantoor? Neem dan de volgende documenten mee:
- Een geldig identiteitsbewijs.
- Voldoende geld. U moet uw uittreksel betalen bij de aanvraag. U kunt contant of met uw pinpas betalen.
U kunt uw uittreksel, in de meeste gevallen, direct meenemen.